De werkwijze van Incido

In een notendop omschrijven wie we zijn en vooral “hoe we het doen” valt niet mee. Te bescheiden voor zelf-promotie, maar tegelijkertijd te ervaren, groots en gepassioneerd voor bescheidenheid. Hieronder een poging die het midden zoekt tussen bescheidenheid en realiteit…
Wat is onze werkwijze?

Vragen?
BEL OF MAIL ONS!

TEL. 0413 25 32 25
MAIL. INFO@INCIDO.NL

Wat is Incido?

Als grafisch dienstverlener lost Incido vraagstukken (in de breedste zin van het woord) efficiënt en effectief op. Veelzijdig en flexibel, met diepgaande kennis én persoonlijke aandacht voor haar klant. Dát is onze werkwijze!

Sinds 1997 met raad en daad naast onze klanten
Voor veel van deze klanten zijn wij al jarenlang, soms tientallen jaren, het aanspreekpunt voor de complete grafische behoefte, in een relatie die is gebaseerd op vertrouwen. En daar zijn wij gierend trots op!

Incido is er dus voor uw gemak én rust
Ons advies is eerlijk en onafhankelijk. We denken professioneel en creatief mee, onderzoeken, kopen in en begeleiden grafische trajecten. Afspraak is afspraak, kwaliteit is kwaliteit en tarieven zijn marktconform. Dat zéggen we niet zomaar; dat doen we.

Wie is Incido?

Incido is een klein, compact, vriendelijk en bescheiden bedrijf, dat werkt in de luwte van haar eigen kracht.
Oprichter en mede-vennoot Mischa Vroegop is grafisch expert in hart en nieren en drijvende kracht achter de bedrijfsfilosofie. Hierin wordt hij op kantoor intensief ondersteund door collega en mede-vennoot Cindy Vroegop (financiën/administratie, orderplanning, commerciële binnendienst, orderbegeleiding en smeerolie), [VACATURE] (directie-ondersteuning, administratie, projectbegeleiding, orderbegeleiding, DTP-ondersteuner) en Hans van Schaijk (technisch- en creatief DTP + ontwikkelaar digitale diensten, Indesign-/ Adobe-specialist en daarmee onder andere de interne aanjager van zusje DTPinc).

Daarnaast zijn van groot belang een paar handen vol “externe collega’s”; projectmanagers op het gebied van diensten als marketing, vormgeving, webdesign, bladmanagement en andere media – ingeschakeld waar nodig.

Tenslotte zijn daar de bijna 100 grafische én daaraan gerelateerde producenten in binnen- en buitenland, waarmee dagelijks, wekelijks of incidenteel wordt samengewerkt om alle producten en producties voor de Incido-klanten tot in de perfectie te verzorgen!

Uw vraag

Luisteren naar u, onze prospect of klant, is voor ons dé manier om achter uw werkelijke vraag te komen.
Een grondige kennismaking, doorvragen bij een offerte-aanvraag, begrijpen van uw verzoek, sparren bij een nieuw idee. Dat doen we, allemaal en grondig. Onze werkwijze is tegelijk ons doel: we gaan (al dan niet gezamenlijk) naar een goede oplossing toewerken.
En die krijgt u vooraf gepresenteerd in een helder geschreven voorstel, op welk niveau en in welke vorm dan ook, waar u echt mee vooruit kunt.

Werkwijze: onze oplossingen

Onze output is uw oplossing! Een prijsvoorstel, een planning, een optie, een ontwerp, een drukwerk…
Maar een oplossing kan ook het advies zijn om te investeren in een bepaald product, een bepaalde dienst. Of in tijdelijke ondersteuning, bijvoorbeeld in de vorm van een inhuurkracht. Ook kan de oplossing van een vraag liggen in een uitgekiende verpakkingsvorm of een effectief grafisch ontwerp.

Het is, zonder brij aan voorbeelden, niet eenvoudig uit te leggen wat de mogelijkheden zijn.
Dus…. probeer het eens? Leg ons eens een (grafisch gerelateerd) vraagstuk voor?

Bijvoorbeeld, hoe kan ik mijn magazine voordeliger drukken of verzenden. Hoe kan ik het gat op mijn marketingafdeling opvangen. Hoe verhoog ik mijn omzet met behulp van een betere verpakking. Waarom trekt m’n website zo weinig bezoekers. Wat kan ik aan het einde van het jaar voor mijn klanten betekenen. Wat kost een bedrukte 3D-bril. Hoe verhoog ik het effect van een rolbanner. Ik wil gaan werken met spaarzegeltjes; hoe moet dat? Hoe maak ik de routing binnen mijn winkel of bedrijfspand duidelijker. Waarom kan niemand überhaupt mijn pand vinden!? Wat is het nut van autobelettering? Hoe zet ik een tijdschrift op? Wat kost een LED-logo op mijn dak? Ik moet in China een Coreldraw-bestand aanleveren: help! Ontwerp en produceer eens een fysieke mascotte? Hoe beveilig ik mijn waardedrukwerk. Is dit product te bedrukken met ons logo? Hoe voorkom ik het breken  van de inktlaag op drukwerk of verpakkingen tijdens een droge periode? Wanneer kan ik het beste een kalender produceren. Hoe maken we drukwerk voedselveilig? Hoeveel vlaggenmasten kunnen we het beste plaatsen en in welke hoogte? …

Uw beslissing

Uiteindelijk heeft u ons voorstel gelezen. En wellicht nog met ons doorgesproken. En dan gaat u iets beslissen! Het is aan ons om ervoor te zorgen, dat u niet naar onze concullega’s lonkt; er moet iets te kiezen zijn, dus kiest u dan in elk geval voor één van onze grondig doordachte oplossingen.
Als er een aanpassing of aanvulling nodig is dan bespreken we die eerst nog even, en dan gáán we ervoor. We gaan aan de slag!

De uitvoering

Afhankelijk van het product of de dienst, zetten wij de benodigde acties in gang. We schakelen projectmanagers in waar nodig, we maken én volgen een planning, we starten met ontwerpen of we beginnen te drukken.
Ijkpunten en meetmomenten zorgen ervoor dat we de uitvoering op de voet volgen. We zitten achter vodden aan waar nodig (óók die van klant), we controleren op kwaliteit als dat tussentijds vereist is en we kijken vooruit om eventuele problemen vóór te zijn. En op te lossen voordat u er iets van merkt!

Een probleem…

…kan zich altijd voordoen. Allereerst zijn ook wij slechts mensen, al pogen we te werken met robotprecisie. Maar máken we een foutje, dan zijn we de eersten om dat toe te geven en vooral: om het op te lossen!
Maar daarnaast: een pers kan stilvallen, een afwerker kan scheef snijden, een DTP-er kan een tikfout maken. De kunst is in eerste instantie om zoveel mogelijk te voorzien én -komen. En lopen we vast, dan hebben we met onze werkwijze bijna altijd nog wel ergens een klein beetje reservetijd voor herstel.

Is dat alles niet gelukt en ligt er tóch een probleem dat om een oplossing schreeuwt, dan gaan we dat direct doen. Niet discussiëren,  niet eerst kijken hoe het allemaal toch zover kon komen, niet wijzen.
Nee: éérst oplossen, zodat iedereen verder kan.

Achteraf evalueren we, en ook weer in gezamenlijk overleg wordt bekeken hoe het eventuele kostenvraagstuk opgelost kan worden.
Ook wij weten dat de kwaliteit van een bedrijf vaak pas écht duidelijk wordt, als “er iets aan de hand is”.

AFRONDING

Een opdracht komt altijd tot een afronding. Zelfs een doorlopende opdracht bestaat uit te evalueren delen. Maar wij zijn dan nog niet klaar met ons werk! Er vindt nagenoeg altijd een eindcontrole plaats van het geleverde werk. Indien mogelijk doen we dat zelf, of we regelen dat een vertegenwoordiging van Incido dat kan doen. Soms is het praktisch niet mogelijk om fysiek bij een afronding aanwezig te zijn, maar dan hebben we intensief contact met u, onze klant. Want dankzij onze gezamenlijke werkwijze, kan ook u heel goed beoordelen of hetgeen geleverd is aan uw verwachtingen voldoet.
De oplevering van een project of opdracht gaat dus altijd samen met een controle, check en/of evaluatie. Niet ingewikkeld, niet tijdrovend, vaak merkt u het niet eens.

En tenslotte komt daar uiteindelijk de onvermijdelijke factuur. In principe factureren wij een project in zijn geheel, na volledige oplevering. Bij grotere of langlopende projecten kan er een tussentijdse verrekening afgesproken worden; indien wij dat wenselijk of noodzakelijk achten dan vermelden we dat uiteraard vooraf. En, wat voor ons een groot goed is: onze factuur mag geen verrassing zijn. Vooraf weet u de hoogte van uw investering, mocht u tijdens de werkzaamheden iets wijzigen dan vermelden we keurig de financiële gevolgen daarvan. Van onze factuur zal u dus niet van uw stoel vallen.

Belangrijk te vermelden is, dat wij een betalingstermijn van maximaal 30 dagen hanteren. We werken en rennen heel hard voor onze klanten en waarderen het als er dan ook netjes en op tijd betaald wordt voor onze diensten!

LEVERINGSVOORWAARDEN

Uiteraard werken ook wij, ter bescherming van onze klanten, leveranciers én onszelf, met leveringsvoorwaarden. Op al onze voorstellen en leveringen zijn de Incido Algemene Leveringsvoorwaarden van toepassing. Deze bestaan grotendeels uit de standaard KVGO Algemene Leveringsvoorwaarden voor de Grafische Industrie, aangevuld met enkele Incido-specifieke zaken.

Bij onze eerste offerte voegen wij altijd betreffende leveringsvoorwaarden bij, met de toepasselijkheidsverklaring. Bij vervolgoffertes doen we dat niet meer.
De voorwaarden zijn te allen tijde kosteloos opvraagbaar, zowel digitaal als in hardcopy.

Ook kunnen ze worden gedownload door op deze tekst te klikken.

The Incido Delivery Terms and Conditions can be downloaded to click on this text.

Vragen?
BEL OF MAIL ONS!

TEL. 0413 25 32 25
MAIL. INFO@INCIDO.NL