Social Media
Altijd paraat voor uw klant!
Social Media in B2B is geen grapje. Het dient serieus genomen te worden, want: het hélpt uw imago te maken, maar is in staat het te breken. Een goed plan vooraf is een vereiste, maar “erbij zijn”, aanwezig zijn, actueel zijn én accuraat reageren minstens zo belangrijk!
Doelstellingen
Het schrijven van een goed Social Media plan is vaak een sluitpost: we maken een FB-accountje aan of beginnen meteen te Twitteren. Maar: wat zijn uw doelstellingen precies? Wie is uw doelgroep, welke content wilt u delen, hoe gaat u reageren, gaat u meten… Kortom: wat verwacht u eigenlijk voor resultaat?
Uitvoering
Naast het maken van een goed plan, is het ook in de uitvoering vaak lastig om te bepalen wat zinvol is – en wat zinloos. Waar steekt u tijd in en wat laat u liggen, hoe reageert u op berichten en reacties en bijvoorbeeld klachten. En… hoe snel reageert u eigenlijk überhaupt?
Uitbesteden.. of niet?
Het uitbesteden van Social Media activiteiten is heel goed mogelijk. Echter hangt alles samen met de verwachtingen van u én van ons. Wij vinden in de basis dat Social Media door bedrijven zoveel mogelijk zelf dient te worden uitgevoerd. Uzelf, uw marketing-afdeling en uw medewerkers kennen uw doelgroep, de volgers, het product en de bedrijfscultuur.
Maar bij gebrek aan kennis, kunde, capaciteit, inspiratie of beschikbaarheid, is het uitbesteden van (een deel van) de activiteiten een goed idee; Socal Media is belangrijk, maar nóg belangrijker is dat u tijd kunt steken in uw klanten en in sales.
Wat doet Incido
Incido kan u allereerst helpen bij het bepalen van uw doelen en het schrijven van een kort en bondig Social Media plan.
Indien gewenst nemen wij vervolgens (een deel van) de activiteiten over. Zo wordt er periodiek originele content gepost, overigens het liefste in overleg met u of uw marketingafdeling. Uiteraard staat het u vrij om (in overleg met ons) zelf óók te posten, of bepaalde media voor eigen rekening te nemen. Zo zien we voorbeelden waarbij een Facebook- en Instagram account gedeeltelijk worden uitbesteed, maar Twitter in eigen beheer wordt gebruikt.
Wij kunnen reacties van uw volgers in de gaten houden en indien nodig daar snel op reageren, of bijvoorbeeld uw salesteam inschakelen. Dat gebeurt binnen de tijdskaders die u zelf wenst; tijdens kantooruren of zelfs daarbuiten.
Compleet uitbesteden is ook mogelijk, u dient er wel rekening mee te houden dat wij daarvoor een interne contactpersoon toegewezen dienen te krijgen voor intensief overleg. Want we blijven erbij: Social Media komt vanuit het hart van uw organisatie!
BookTok (#BookTok), subcommunity op TikTok Op TikTok [...]